Chicks with(out) a mission...!

12 september 2012 - Hvar, Kroatië

We vroegen ons toch af wat ons doel is..? Hebben we die dan wel? Of zijn we echt “Chicks without a mission?!”
In de busreis van Arnhem naar Wenen hebben we het hier over gehad. Doelloos, nou ja niet helemaal. Kaapstad uiteraard! Best een gaaf doel toch, en gaande weg komen we erachter dat we heel veel doelen hebben!

De eerste was al in Wenen, onze tent! Ja, deze was nog niet eerder uit zijn tasje geweest. Maar de missie was al vrij snel geslaagd. Voor ons dan! Niet alles stond even strak, maar dat maakt niets uit.
Wel was het een beetje een vreemde camping. We hadden het idee dat er meer bewoners waren, dan gasten. Er stonden ook asociaal grote bussen. Voelde me een beetje als Geer&Goor die op visite zijn bij de Vinkeslag… Wenen was natuurlijk prachtig, maar moest echt nog wel even acclimatiseren. Heftige weken achter de rug, en dat was wel te merken! De stad was 2 dagen leuk, daarna vonden we dat het tijd werd voor wat relaxen aan het strand. Rust!! We hadden al snel een leuke plek gevonden. Eiland Hvar in Kroatie (doel!). Donderdag zijn we eerst met de bus van Wenen naar Zagreb gereisd en daarop volgend de bus naar Split. En daar hebben we onze eerste reismaatje ontmoet Ryan… Een onwijs gezellige kletskous ;-) Hij is in Split met ons mee gegaan naar het hostel waar we wouden overnachten, helaas was daar geen plek meer. Maar zoals het hier in kroatie gaat, zijn er meer home-stays dan hostels. Dus zijn we bij Angela in huis beland. Angela had voor ons nog een kamer vrij. En niet alleen een kamer, ook de woonkamer, 2 badkamers, keuken en een terras met erg mooi uitzicht. Dit moest gevierd worden, dat hebben we dan ook maar gedaan… Eerst bier bij de gezellige backpackerskroeg Charly’s daarna bij een club ergens aan het strand. Een geslaagde avond (doel!) Uiteraard waren we de volgende dag niet echt in staat om een ferry naar Split te pakken, dus nog een extra dag in Split. Geen probleem want wat een mooie stad is Split!!! Grote verrassing… Je loopt door de mooiste middeleeuwse steegjes, waar de locals allemaal nog hun wasje buiten hebben hangen. Heerlijke geuren van pas gekookt eten waaien je neus voorbij en de gezelligste restaurantjes op de leukste, soms vreemdste plekjes. We konden dan ook langer bezig zijn met een restaurantje opzoeken dan dat we uiteindelijk aan het eten waren (doel!)! Haha… Maar echt een plek om weer terug te komen (maar ben bang dat ik er daar nog wel meer van ga vinden).
We konden nog wel veel langer bij Angela blijven, maar dan halen we onze vlucht op 13 oktober van Istanbul naar Cairo niet (doel!). Ryan volgt ons uiteraard! In Hvar hebben we eerst 2 nachten weer bij een oude mevrouw in huis een kamertje gehuurd en daarna toch besloten om te kamperen. Is natuurlijk wel veel gezelliger! Maar helaas is Kroatie tot onze grote schrik echt vreselijk boven ons budget, zelfs kamperen is duur (zeker geen doel!). Hier op het eiland hebben we ook genoten van alle gezellige avonden in de kroeg en de fijne dagen op het strand. Zelfs hier op de kiezelstranden! Met af en toe een naaktloper, want daar houden ze hier erg van! Wie denkt hier naar toe te gaan, moet zeker naar Falco gaan. Hier hebben we genoten van de zonsondergang, met een lekker biertje en relaxte muziek op de achtergrond. Hangmatten zijn in overvloed!

Vanochtend hebben we helaas afscheid genomen van Ryan, die is onderweg naar Athene voor de verjaardag van zijn zusje… En vanwege slecht weer hebben wij onze tasjes ook weer gepakt. Morgen gaan we met taxi, bus, boot naar Mostar in Bosnië.

± 2.000km achter de rug… Nog heel wat te gaan, wat zou het zijn? 17.000...?!

Zal proberen wat foto’s op het blog te zetten, maar zet er ook af en toe wat op facebook. Dus beide maar ff checken als je nieuwsgierig bent!

Liefs van een chick with(out) a mission...

1. Marloes Jordi Boet:
    12 september 2012
    Schatz! Wat een héérlijk verhaal! Genieten dus:-)) Enneuh gezellige kletskous?? Hahahahaha!!! Soort van bucketlist check 1! Hahahaha Kussies en als nog ff kunnen ft voor je de Wifi loze zones ingaat? Liefs Jordi, Boet & Marloes
  2. May:
    12 september 2012
    Kon het niet laten om het ff te noemen! hahaha... Wist dat je het zou herkennen! ;-)
    Dikke kus
  3. Geeske:
    Goed bezig meiden!
    En onthoudt: it is all about the journey,not the destination.
    Geniet!
    Super verhaal jullie zijn Toppers veel plezier nog Xxje Anietje
  6. Pam:
    13 september 2012
    Hey skattie
    Wat een super verhaal heerlijk om te lezen!!! Hoop dat er nog heel veel volgen...
    We gaan je goed in de gaten houden haha

Geniet dikke kuzz marco&pam
  7. Manon:
    16 september 2012
    Ooh popjes wat te gek! Ik ben stikjaloers haha! Heeeeeeel veel plezier!! Dikke kus
  8. Anneloes:
    17 september 2012
    We want more, we want more!! :-)) XXXXX
  9. Marloes Jordi Boet:
    27 september 2012
    Scahtz!Maken jullie niks meer mee?
    Wachten op nieuwe anekdotes van de travellers ;-)
    XXXXXX